لمسه کوبی مبل استیل

کاربرد لمسه کوبی در صنعت مبلمان چیست؟

مقدمه

در صنعت مبلمان تولیدکنندگان مبلمان به دلیل شیک شدن و مدرن شدن مبلمان، به فن لمسه کوبی مبل روی آورده اند. با لمسه کوبی مبل استیل، فوم ها و پارچه دیرتر آسیب می بینند. مبلمان با طرح لمسه کاری می توانند شکل ظاهری خود را تا زمان طولانی حفظ کنند. از این جهت بهتر است از پارچه های با کیفت تر برای تولید مبلمان استفاده شود. در اغلب مراکز مبل راحتی اصفهان می توانی+د انواع سبک های مختلف مبلمان را مشاهده کرده و بسته به سلیقه خود بهترین آن ها را خریداری کنید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با لمسه کوبی مبل استیل و مزایای انجام لمسه کوبی برای مبلمان به صورت کامل توضیح دهیم.

لمسه کوبی مبل

به طرح برجستگی و فرو رفتگی در مبلمان که در ردیف های منظم کار می شوند و به شکل لوزی شبیه می شوند، لمسه کوبی گفته می شود. در توضیح دیگر می توان گفت لمسه کاری به معنی فرم دادن به پارچه است. با استفاده از دوخت نگین های زیبا و مخصوص و با دکمه های لمسه کوبی که از جنس و پارچه رویه استفاده می شوند،  این طرح روی پارچه مبلمان دوخته می شود. این کار بسیار با ظرافت باید انجام شود که همین امر باعث زمانبر بودن لمسه کوبی مبلمان می شود. بعضی از مبلمان نیز بدون دکمه کار شده اند. دوخت لمسه کوبی به شکل لوزی ایجاد شده در سبک های مختلف مبلمان با دقت بالا انجام می شود، هر چقدر لمسه کوبی تمیزتر انجام شود، به طبع ماندگاری مبلمان نیز تا حد زیادی افزایش می یابد.

لمسه کوبی مبل استیل

نحوه انجام لمسه کوبی مبل

برای ایجاد این نوع طرح قسمت هایی که قرار است لمسه کوبی انجام شود را با درل چوب ها سوراخ می شوند، سپس روی فوم هایی که قرار است روی چوب قرار بگیرند، با درل سوراخ ایجاد می کنند. در نهایت پارچه رویه را روی چوب و فوم ها روکش کرده و لمسه کوبی دوخته می شود.در گذشته این عمل به وسیله دست انجام می شد، اما امروزه با استفاده از دستگاه انجام می دهند.

مزایای لمسه کوبی مبل

لمسه کوبی از قدیم تا به امرزو به عنوان یک کار هنری طرفداران بسیار زیادی دارد. در مبلمان های اداری و منازل شاهد تغییراتی در طراحی آن ها با انجام لمسه کوبی بر روی مبل هستیم. اغلب طرح های مبلمان مدرن با استفاده از لمسه کوبی می توانند ظاهری بسیار زیباتر داشته باشند. با وجود این که لمسه کوبی مبل استیل نسبت به سایر مدل های مبلمان دیگر قیمت بالاتری دارند، اما می توانند خیال شما را از لحاظ میزان ماندگاری و دوام مبلمان راحت کنند. مبل اقساطی اصفهان در طرح های مختلف مبلمان لمسه کوبی شما را راهنمایی می کند.  نکات زیر در لمسه کوبی اهمت دارند:

  • زیبایی و شیک بودن
  • دوام رویه مبلمان
  • استحکام
  • جلوگیری از جمع شدن و چروک شده پارچه

زیبایی و شیک بودن:

در صنعت مبلمان، لمسه کوبی هم در زیبایی و شیک بودن مبلمان و هم در کارآیی آن تاثیرگذار می باشد. مشتریان با هر سلیقه ای طرفداران این طرح مبل های لمسه کوبی شده اند.

لمسه کوبی مبل

دوام رویه مبلمان:

در مبلمان روی پارچه هایی از قبیل چرم، مخمل و سوئیت استفاده می شود. البته باید این پارچه ها کیفیت بالایی داشته باشند تا در زمان لمسه کوبی پارچه مقاوم بوده به آن آسیب وارد نشود. با لمسه کوبی روی این نوع پارچه ها مبلمان عمر بیشتری کرده و دوام بالایی خواهند داشت. مبلمان لمسه کوبی مشتری را مجذوب خود می کنند. قابل ذکر است برای لمسه کوبی با پارچه چرم باید از نوعی استفاده شود که علاوه بر زیبایی باید دوام بالایی داشته باشد تا در حین کار و همچنین در گذر زمان پوسته پوسته نشود.

استحکام :

لمسه کوبی باید عمیق و محکم انجام شود. با توجه به حساسیت بسیار بالای دوخت نگین ها و دکمه ها، بهتر است برای اتصال آن به مبلمان از چسب استفاده نشود. در صورتی که بتوان لمسه کوبی را به شکل استاندارد بر روی مبلمان اعمال کرد، می توانید علاوه بر محافظت از پایه های مبلمان از خراب شدن فوم مبلمان در گذر زمان نیز جلوگیری کنید.

جلوگیری از جمع شدن و چروک شدن پارچه:

در صورت استفاده مدوام از مبلمان در گذر زمان، ممکن است شاهد خراب شدن پارچه های مبل نسبت به حالت اولیه آن باشید. پارچه های انواع سبک مبلمان هرچقدر هم از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، به مرور زمان جمع و چروکیده خواهند شد. با لمسه کوبی مبلمان می توانید از ایجاد این دسته از مشکلات در مبلمان های خود جلوگیری کنید.

لمسه کوبی مبل

لمسه کوبی مبل استیل

مبلمانی که با طرح های لمسه کوبی  ساخته شده اند با استفاده از لمسه کوبی فرم خاصی به پارچه رویه مبلمان داده می شود. این کار باعث برجسته شدن و فرو رفتگی در مبلمان می شود. لمسه کوبی مبل استیل باید تمیز و به صورت عمیق انجام شود. امروزه تنوع های بسیار زیادی در زمینه طراحی مبلمان با استفاده از لمسه کوبی در بازار وجود دارد. مجموعه گالری مبل سازان به عنوان یکی از بهترین مراکز تولیدی مبل ارزان اصفهان، قادر است با ارائه بهترین طراحی و تنوع، انواع سبک های مختلف مبلمان را در سبک های مختلف تولید و روانه بازار کند.

 در نتیجه :

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، کاربرد لمسه کوبی در مبلمان باعث زیبایی و استحکام و دوام بالاتر مبلمان می شود و از جمع شدن و چروک شدن پارچه مبلمان جلوگیری می کند. هنر لمسه کوبی مشتریان این سبک مبلمان را با اعتماد و خیال راحت تر در انتخاب مبل کمک می کند. با سپاس از توجه شما، امیدوارم از مطالب این مقاله لذت برده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *