ابعاد مبل استاندارد

مهم‌ ترین شاخصه‌ های مبلمان استاندارد را بشناسید!

مقدمه

مبلمان یکی از اصلی ترین وسایل برای دکور منزل است و سبک سیاق آن باید مناسب با منزل شما باشد و همچنین مبلمان منزل شما باید از کیفیت و استانداردهای قابل قبولی برخوردار باشد تا برای شما مشکلی در آینده ایجاد نکند. قبل از خرید مبلمان برای منزل خود باید در مورد شاخصه های یک مبلمان استاندارد اطلاعات کافی را داشته باشید و بتوانید طبق اصول، بهترین مبلمانی که مد نظر دارید را تهیه کنید. اگر در شهر اصفهان ساکن هستید و قصد خرید مبل ارزان اصفهان یا مبل اقساطی اصفهان را دارید، می توانید به گالری مبل سازان مراجعه کنید. این مجموعه با ارائه مشاوره کاربردی شما را راهنمایی می کنند تا بتوانید مناسب ترین مبلمان را با شاخصه های استاندارد خریداری کنید. برای آشنایی با موارد استاندارد یک مبلمان خوب و اطلاع از ابعاد مبل استاندارد، تا پایان این مقاله با من همراه باشید تا شما را با این موارد مهم آشنا کنیم.

ابعاد مبل استاندارد

یک مبلمان با کیفیت استاندارد ویژگی های قابل توجهی دارد که باید حتما آن ها را رعایت کنید. این عوامل شامل ارتفاع صندلی مناسب، نشیمنگاه و تکیه گاه استاندارد و پشتی مبل قابل قبول هستند که در ادامه آن را به طور کامل توضیح می دهیم و بررسی می کنیم. در زمان سفارش مبلمان راحتی و سلطنتی حتما به ابعاد مبل استاندارد توجه کنید. ارتفاع صندلی و مبلمان را طبق تناسب فیزیکی افراد تعیین می کنند که این ارتفاع استاندارد برای یک فرد بالغ چیزی حدود 43 سانتی متر است.‌ این ارتفاع متناسب را طبق وضعیت فیزیکی و قد اکثریت جامعه تعیین کرده اند که در بعضی از صندلی ها این ارتفاع را قابل تنظیم قرار می دهند. آن دسته از افرادی که ساعات طولانی روی صندلی می نشینند، می توانند نسبت به شرایط قدی خود این ارتفاع را تا 50 سانتی متر هم تنظیم کنند.

ابعاد مبل استاندارد

ویژگی مهم دیگری که در کیفیت و راحتی مبلمان بسیار حائز اهمیت است، داشتن تکیه گاه استاندارد و راحت است. تکیه گاه مناسب مبلمان، تکیه گاهی است که در حالت نشستن و بلند شدن بهترین حالت را به بدن بدهند. به طور کلی می توان گفت تکیه گاه ساعد استاندارد یکی از عوامل مهم در طراحی مبلمان است و سایز استانداردی که برای این تکیه گاه در نظر گرفته اند، نباید بیشتر از 35 سانتی متر باشد و به طور کلی این فاصله باید بین 20 تا 25 سانتی متر باشد.

عامل دیگری که راحتی مبلی که می خرید را تضمین می‌ کند، نشیمنگاه آن است که بدن شما روی آن قرار می گیرد. پس برای انتخاب مدل استاندارد آن باید عواملی را در نظر گرفت و یکی از این عوامل راحتی نشیمنگاه برای طولانی مدت است. نشیمنگاه باید سطح صاف و حالت گرد داشته باشد تا هنگام تماس پا با قسمت جلوی مبل باعث ایجاد ناراحتی برای افراد نشود. همچنین باید از لایه ای مقاوم ساخته شود که به مرور زمان و در اثر وزن افراد سطح آن دچار تغییر نشود. ویژگی مهم دیگری که مبلمان حتما باید داشته باشند عدم نفوذ پذیری آب به پارچه آن است و طول و عرض استاندارد برای نشیمنگاه هم 55 و نیم سانتی متر است که باید در زاویه ای 5 تا 10 درجه قرار بگیرد. پشتی مناسب برای مبل هم باید طوری طراحی شود که گردن و عضلات پشتی کمر را در بهترین حالت خود قرار دهد و این حالت یعنی در هنگام نشستن روی مبل کمترین فشار را به گردن و ستون فقرات وارد کند و ترجیحا زاویه ای 5 درجه داشته باشد.

بهترین مواد برای قاب مبل 

قاب مبل خوب جزء عواملی است که بسیار روی کیفیت و محکمی و استحکام مبل تاثیر می گذارد. قاب مبل اسکلت آن است که چهار پایه مبل را روی هم قرار می دهد و باید حتما محکم باشد و مقاومت زیادی داشته باشد تا مدت طولانی بدون آسیب دوام بیاورد. بهترین متریال مورد استفاده برای قاب مبل چوب های سخت هستند، البته قاب‌ ‌های فلزی مورد استفاده هم محکم هستند اما در مقایسه با قاب چوبی دوام کمتری دارند، چون فلز دچار رطوبت زدگی می شود و گران تر از چوب هم هستند. بهترین نوع اسکلت مبلمان باید با توجه به ابعاد مبل استاندارد انتخاب شود.

بهترین مواد برای قاب مبل 

بهترین انتخاب برای مبلمان استاندارد چوب های سنتی و راش هستند، این نوع چوب ها از استحکام بالایی برخوردار هستند و کار با این چوب هم بسیار راحت می باشد.‌ محبوبیت این چوب برای ساخت مبل طبیعی بودن آن است و این چوب به صورت یک تنه بلند و سخت است که به راحتی برش می خورد و می تواند طی سال های زیاد به همان شکل باقی بماند و حالت خود را حفظ کند. پس این چوب را به دلیل استحکام ثابتش به طور مداوم برای قاب مبل استفاده می کنند.

فوم استاندارد برای مبل

فوم استاندارد باعث انعطاف پذیری مبل و نرمی نشیمن گاه می شود و یک مفهوم خوب فومی است که پس از بلند شدن فرد از روی مبل سریعا به حالت قبلی خود باز گردد.

فوم ها معمولا از مخلوط چند ماده شیمیایی درست می شوند و در نهایت به شکل یک اسفنج بزرگ بلوک مانند شکل می‌ گیرند و سفت یا نرم بودن فوم مبل شما هم بستگی به مواد مورد استفاده در آن و روند پخت آن دارد که روی چگالی آن بسیار تاثیرگذار است. هر چقدر مواد و هوای درون فوم کمتر باشد، چگالی فوم بیشتر است و از کیفیت و قیمت بیشتری هم برخوردار می باشد.

فوم استاندارد برای مبل

 مناسب ترین و باکیفیت ترین فوم موجود در بازار برای مبل فوم سرد است. فوم سرد از پلی اورتان درست می شود و پلی اورتان موجود در این فوم باعث خاصیت ارتجاعی در فوم می شود و همچنین جابجایی هوا بین سلول های این فوم زیاد است و این ویژگی باعث می‌شود تا پس از فشار در کسری از ثانیه به حالت قبلی خود برگردد. پس برای خرید یک مبل استاندارد حتما به جنس و نوع فوم استفاده شده در آن دقت کنید.

سخن آخر

در این مقاله شما را با ویژگی ها و شاخصه های مهم برای خرید مبلمان با کیفیت آشنا کردیم. در پایان این مطلب به شما توصیه می کنیم اگر قصد خرید یک مبل استاندارد را دارید، باید به ارتفاع صندلی و تکیه گاه و کیفیت نشیمنگاه آن توجه کنید. همچنین از استحکام قاب و محکمی اسکلت مبل مورد نظر هم اطمینان حاصل کنید تا بتوانید مبلمان استاندارد و مناسبی تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *