طول عمر مبل

چگونه عمر مفید مبل را افزایش دهیم؟

مقدمه

تاریخچه ساخت اولین مبلمان حدودا به 30000 سال قبل باز می گردد. در آن زمان فقط اشراف زاده ها و سلطنتی ها از مبل استفاده می کردند و افراد عادی حق استفاده از مبل را نداشتند. رفته رفته امروزه شاهد این هستیم که در اکثر خانه ها مبل وجود دارد و حتی در جهیزیه ی عروس جز ملزومات اساسی به حساب می آید. در این مقاله می خواهیم نکاتی را برای شما به اشتراک بگذاریم که بتوانید با استفاده از آن طول عمر مبل خود را افزایش دهید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که هزینه های خرید مبلمان برایتان سنگین است یا قصد خرید مبلمان دارید، بهتر است به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید. با اطلاع از نکاتی که باعث افزایش طول عمر مبل می شود، شما عزیزان می توانید تا سال های طولانی از مبلمان خود بدون این که نیاز به تعمیر داشته باشند، استفاده کنید. در ادامه این مقاله درباره راهکارهایی برای افزایش طول عمر مبل بیشتر توضیح می دهیم.

طول عمر مبل

  •  مبل با کیفیت بالا بخرید:

با وجود این که خرید مبلمان با کیفیت بالا هزینه های زیادی دربردارد، اما یکی از اصلی ترین نکات برای بالا بردن عمر مبل کیفیت مناسب مواد اولیه در ساخت مبلمان می باشد. در زمان خرید انواع مبلمان در سبک های مختلف حتما باید به میزان کیفیت آن توجه کنید. اغلب مراکز تولیدی مبل ارزان اصفهان قادر هستند با در اختیار قرار دادند انواع مبلمان در طرح و مدل های مختلف به شما کمک کنند تا بسته به نیاز خود بتوانید بهترین محصول را سفارش دهید.

افزایش عمر مفید مبل

  • مبل هایتان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید:

یکی از مهمترین عواملی که می تواند باعث تخریب و وارد شدن آسیب به مبلمان شود، تابش مستقیم نور خورشید می باشد. اگر منزل شما طوری طراحی شده است که مبل های شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، بهتر است مبلمانتان را طوری بچینید که از تابش نور خورشید در امان باشند.

  • دور نگه داشتن مبل از حرارت:

نکته بعدی که باید برای افزایش طول عمر مبل به آن دقت کنید، دور نگه داشتن مبلمان از حرارت است، زیرا حرارت به مرور زمان هم باعث باز شدن چوب های مبل از یکدیگر می شود و هم باعث خرابی پارچه مبل خواهد شد. پس تا جایی که ممکن است مبلمان خود را طوری بچینید که در معرض حرارت بخاری یا شومینه قرار نگیرند. برخی از متریالی که در ساخت مبلمان استفاده می شوند به گونه ای می باشد که در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. در زمان مراجعه به مراکز تولیدی مبل ارزان اصفهان، به نوع چوبی که در ساخت مبلمان استفاده شده است، دقت کنید.

  • خوابیدن روی مبل:

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که از دراز کشیدن روی مبل لذت می برید. لازم به ذکر است که دراز کشیدن به مدت زیاد روی مبل به مرور باعث تو رفتگی نشیمنگاه مبل شده و جدای از دست دادن زیبایی، حتی ممکن است نشیمنگاه دچار شکستگی شود و به تعمیر نیاز پیدا کند.

نگهداری از مبلمان

  • گرد و غبار:

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گرد و غبار می تواند باعث خرابی پارچه مبل شود. اگر گرد و غبار وارد پارچه مبل شود به مرور تار و پود پارچه را از بین خواهد برد. پس اگر محل زندگی شما جایی است که گرد و غبار زیادی وارد خانه ی هایتان می شود، بهتر است هفته یک بار پارچه مبل خود را با جارو برقی تمیز کنید تا گرد و غبار به آن نفوذ نکند و از پوسیدگی پارچه مبل جلوگیری شود.

  • شستشوی مبل با شامپو:

اگر شما هم فقط سالی یکبار مبل های خود را می شویید، به مرور زمان مبل شما رنگ کدر به خود می گیرد و با هیچ ماده ی شوینده ای از بین نخواهد رفت. پس بهتر است هر دو سه ماه یکبار مبل های خود را با شامپو بشویید. یکی از اصلی ترین نکات برای شستشوی مبل این است که مواد شوینده را متناسب با جنس پارچه مبل تهیه نمایید تا از خراب شدن پارچه مبلتان جلوگیری شود. برای افزایش طول عمر مبل به شما عزیزان توصیه می کنیم هر هفته با استفاده از دستمال تمیز سطح پارچه مبلمان خود را تمیز کنید.

  • بخارشور:

امروزه افراد زیادی برای تمیز کردن مبلمان خود از بخارشور استفاده می کنند. جدای از حرارتی که در بخارشور ها وجود دارد این نوع دستگاه ها طوری طراحی شده اند که دارای رطوبت هستند. فشار بخارشور می تواند این رطوب ها را به داخل منافذ مبل برده و به مرور زمان باعث پوسیدگی پارچه و از بین رفتن چوب مبل نیز می شود. پس تا جایی که ممکن است از بخارشور برای تمیز کردن مبل هایتان استفاده نکنید.

استفاده از بخارشو برای مبل

نتیجه گیری

برای بالا بردن طول عمر مبل خود بهترین روش ها این است که مبلمانی با کیفیت بالا تهیه کنید و مبل های خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از دراز کشیدن های طولانی مدت روی مبل خودداری کنید، زیرا به مرور باعث فرو رفتن و حتی شکستن نشیمنگاه مبل خواهد شد. با استفاده از جارو برقی هفته ای یکبار گرد و غبار روی مبل ها را بگیرید تا از پوسیدگی پارچه مبلمان خود جلوگیری کنید. تا حد امکان مبل های خود را با ماده شوینده متناسب با جنس پارچه ی مبل هایتان بشویید و سعی کنید. برای شستشوی مبل هایتان از بخارشور استفاده نکنید، زیرا بخارشور ها دارای حرارت و رطوبت هستند و جدای از این که حرارت برای مبل ها ضرر دارند، ممکن است بر اثر فشار هوای بخارشور رطوبت وارد منافذ مبل هایتان شود و به مرور پارچه و حتی چوب مبل را از بین ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *